tirsdag 9. august 2011

Coconut Cupcakes




Disse cupcakesene må dere prøve, de er utrolig gode! Her i huset forsvant de så fort som bare det. Akkurat passe med kokos smak, jeg bruker her en fosting som jeg ikke har noe kokossmak i og har isteden det som skal være av kokos i muffinsen. Synes det gir en bedre balanse en omvendt. Aller best resultat får man med fersk kokos, bruk da fremgangsmåten som jeg har beskrevet tidligere. Jeg letet og letet men fersk kokosnøtt var ikke å oppdrive når jeg skulle lage disse så jeg har brukt vanlig kokos fra butikken. Oppskriften er fra Martha Stewart, jeg har gjort om til norske måleenheter og tilpasset litt.
Bruk alltid matvarer som har samme temperatur, det gir best resultat. Sett frem egg, smør etc. i romstemperatur en stund før du starter å bake. 



Coconut Cupcakes  (22-24 st)

250 g mel
2 ts bakepulver
0,5 ts salt
1-1,5 dl  revet kokos (romstemperert)
170 g smør
300 g sukker
2 egg
2 eggehviter
2 dl usøtet kokosmelk
1,5 ts vanilje extract


Sett ovnen på 175 grader.
Bland sammen  mel, kokos, bakepulver og salt i en bolle.



I en annen bolle visper du smør og sukker slik at det blir hvitt og luftig.



Ta så i et egg av gangen og eggehvitene, miks godt!








Miks nå inn kokosmelk og melblandingen i omganger til allt er godt blandet, ta tilslutt i vaniljen og rør denne inn. Ikke miks for lenge,bare slik at alt er blandet.



Sett muffinsformer i et muffinsbrett eller på stekeplate og fyll de til 3/4 med røren.
Det blir 22-24 muffins av denne oppskriften.




La de steke i ca 20 minutter.




La de kjøle seg noen minutter, ta de ut av muffinsbrettet og ta resten av kjølingen på en rist.

Toppes med Seven Minute Frosting og revet kokkos , nydelige!






2 kommentarer: