tirsdag 14. juni 2011

Baking til barnedåp


Her i huset bakes det for fullt om dagen. Dette fikk full fart da vi skulle ha barnedåp for vår lille gutt Oscar og bestemte at vi skulle stå for maten selv.... fikk masse hjelp av familie heldigvis.
Men kakene ville jeg ha kontroll på selv :-) Bakebloggene på nettet følger jeg daglig og leter etter nye tips! Kommer til å legge ut litt om det jeg lager her på bloggen .

Begynner med å legge ut et bilde av Oscars hoveddåpskake.

Kaken er trukket med sukkerpasta, inni er det "Lills Sjokoladekake" som jeg har funnet på Villaperlesukker sine sider. Jeg lagde 2 bunner a' 28 com som jeg delte i 2 = 4 bunner, en av disse gikk rett i fryseren til Cake Pops , mellom de andre 3 er det først ett lag med Bringebær Mousse oppskrift finnes på Passion4baking og i neste lag Express Sjokomousse fra samme side. Begge disse bloggene er helt fantastiske!! Langs kanten mellom hvert lag har jeg fyllt på med en helt hvit marengs-smørkrem, denne har jeg også brukt under sukkerpastaen for å feste denne. Jeg lagde denne i tillegg rett og slett fordi den er hvis, så det ble lettere å trekke da og for at den skulle holde moussen på plass så det ikke tøt ut på sidene.
Begge disse bloggene er helt fantastiske!! Kaken ble kjempegod, veldig saftig og god!

Her er kakene jeg lagde til den store dagen,  i tillegg til sjokoladekaken nevnt over her så er det også en American blueberry cheesecake, solsikkecupcakes (som mamma hjalp meg å få laget) og en amerikansk gulerot kake.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar