tirsdag 21. juni 2011

Shopping tips - ingredienser og andre ting

Jeg vill gjerne tipse om et nettsted som jeg handler veldig mye fra (har gjort det i flere år). Den heter iherb.com og butikken helt genial. (jeg er på ingen måte sponsret av noen så sier dette ut i fra egen erfaring). De har allt mulig, og hovedfokus er på økologiske og naturlige varer. De har allt av kosttilskudd, the, krydder etc. I tillegg masse naturlig og bra hud og kroppspleie men først og fremst har de endel bakevarer som kan være vanskelig eller umulig å få tak i her.
De bruker DHL som fraktfirma, så du får varene rett på døren og som regel har du de innen en uke. Frakten pleier å ligge rundt 15-18 dollar, så pass på å fylle opp hele kvoten din (200 NOK - er det over det blir det toll og mva) når du først bestiller. Hvis du bruker koden BOG025 ved første kjøp får du 5 $ rabatt på første bestilling.
Av bakevarer som kan finnes der vill jeg nevne, vanilje extract  i alle varianter og andre typer extract, mandelmel  , kokosmel, maismmel, nøtter av alle slag, mais sirup (corn syrup) ulike bakemikser. etc.  Vi kjøper også alt av kosttilskudd der. Det er meget god kvalitet på varene her.

Ellers når det gjelder kake dekorerings produkter som utstikkere, tipper, konditorfarge, kakeformer - egentlig allt mulig så handler jeg masse på ebay. Der finner du allt mulig, særlig britiske ebay butikker med kakeutstyr har godt utvalg, rask leveringstid og jeg har som regel fått veldig bra kvalitet. Du finner de samme merkene som i Norske nettbutikker - wilton etc. til en tredjedel av prisen. Bekevarer kan også finnes der, fikk en boks med Cream of tartar i posten igår som var bestillt på ebay.  Pass bare på den meget irriterende 200 kr regelen.

Av Norske butikker har jeg handlet fra Kakeboksen , der kjøpte jeg bl.a ferskvarer siden jeg ikke ville kjøpe dette fra utlandet pga. holdbarhet og ikke minst vekten og total prisen med toll etc. De har veldig bra ferdig fondant i ulike typer og farger som jeg har brukt bl.a på dåpskaken jeg skrev om tidligere. Cacas butikken i Oslo har jeg også vært i og handlet litt, men synes prisene er ganske stramme...


Lykke til med shoppingen!!!

3 kommentarer:

  1. Hei Carro,jeg ble kjempefornøyd med det jeg bestillte,takk for tipse!!

    SvarSlett
  2. Hei , så flott! Bare hyggelig å kunne hjelpe, har alltid vært veldig fornøyd med det jeg kjøper der jeg og :-) Carro

    SvarSlett
  3. Bestilte nå Multivitaminer og Omega3, ble bare 4$ i frakt! takk for koden :)

    SvarSlett