torsdag 16. juni 2011

Strikking og hekling

For et par år siden bestemte jeg meg for att jeg ville lære meg å strikke og hekle. Noe jeg ikke hadde peiling på. Så da var det bare å gå til innkjøp av diverse nybegynner bøker og å lese på nettsider om temaet.
En helt fantastisk side for alle som liker håndarbeid er Drops design ,  det er en helt fantastisk side med masse fine oppskrifter - som er gratis  - og instruksjonsvideoer etc. Drops garn selges i de fleste garnbutikker og har super kvalitet. På bloggen her har jeg tenkt å legge ut litt eksempler på ting jeg har laget. For dere som ikke kan noe om strikking eller hekling så vill jeg bare si at det er fullt mulig å lære seg hvis man er villig til å legge inn en innsats og er forberedt på å prøve og feile. Det hjelper også mye om man kjenner noen som er flink som kan veilede litt, jeg har fått masse hjelp av mammas kusine som er utrolig flink til å strikke. Heklingen har jeg lært meg helt selv. 



Dette er et vognteppe som jeg har heklet til Oscar, oppskriften finnes på Drops Design. 
Det er heklet av Alpakka garn, kjempedeilig.  Det er egentlig veldig allright å hekle denne typen ting som er basert på ulike varianter av bestemor ruter, da kan man lage en rute når man har tid og bare samle på seg helt til man har nok til det man vill lage. I motsettning til når man lager noe som man må bruke mye tid på å sette seg inn i hver gang man tar det frem så er dette litt enklere.


Den genseren er strikket i samme garn som vognteppet, også denne oppskriften fra Drops.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar