torsdag 30. juni 2011

Tortano - Italiensk fyllt brød

Denne gangen vill jeg tipse om et utrolig godt brød som kan fylles med hva du vill!
Brødet heter tortano og er Italiensk. Jeg leste om dette for første gang i en bok som jeg anbefaller alle som liker å bake - Leila Lindholms" a piece of cake" ,
det er en utrolig fin bok full av godsaker og gode baketips. En super grundbok. Oppskriften står i sin helhet på Leilas hjemmeside, derfor legger jeg den ikke ut her men frister isteden med litt bilder. På bildene har jeg fyllt brødet med spekeskinke, mozzarellaost, basilukum og svarte oliven. Helt nydelig. Fetaost, oliven og honning er en annen variant som anbefales.
Begge varianter finnes på denne siden. Anbefaler også boken "one more slice" av samme forfatter.



Brødet er luftig og godt og med det gode fyllet blir det som et helt måltid, så det er den perfekte lunsj eller nydelig og praktisk piknikkmat å ha med seg nå i go'været!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar