onsdag 22. juni 2011

Makroner

For en tid tilbake kom mamma og pappa på besøk og hadde kjøpt med seg makroner fra en cafe for å teste hvordan de smakte. Det var absolutt ingen "hit" - tørre og harde var dem med en mindre pen grønnfarge... og det virket ikke som det var noe fyll. Men jeg kunne jo såklart ikke la være å lure på om de virkelig skulle smake sånn som det der - siden det var så populært. Så da var det bare en ting å gjøre - lage egne! 
Jeg har brukt oppskriften og fremgangsmåten til Manuela på passion4baking ,   mandler malte jeg ikke selv, jeg kjøper nemlig ferdig mandelmel fra iherb (økologisk) , på disse bildene har jeg brukt mel fra merket NowFoods hvor mandlene er malt med skallet på - derfor er de litt brune og grove.  Jeg har fyllt dem med samme smørkrem som i solsikkeinnlegget mitt.  
Ble meget positivt overrasket - disse var kjempegode!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar